Uncategorized

Vitalea – World’s 1st Multivitamin

Cik Rean kenal Shaklee pada tahun 2012. Masa tu tinggal beberapa bulan sebelum berkahwin. Master Kam Maria ketika itu masih bekerja sebagai engineer di tempat Cik Rean bekerja juga. Maria kenalkan Shaklee pada Cik Rean.

Cik Rean ingat lagi, Maria tanya khabar dan syorkan Vitalea sebagai pelengkap nutrisi harian dengan tambahan iron untuk kawalan low blood pressure macam Cik Rean. Lagipun iron tu penting untuk ibu hamil. Kiranya persediaan awallah sebelum Cik Rean berkahwin.

So, Vitalea ialah supplement Shaklee pertama yang Cik Rean cuba. Cuma malangnya masa tu Cik Rean belum hargai kepentingan supplement sebagai keperluan harian. Cik Rean tak consistent ambil hingga terbuang expired begitu je.

Sekarang, Vitalea ni ialah daily essential supplement yang Cik Rean ambil. Vitalea ni ada peraturan sikit; tak boleh ambil dengan susu. So kalau masa breakfast Cik Rean minum susu, Cik Rean akan telan Vitalea ni waktu lunch. Tapi boleh je nak ambil bila-bila, asalkan jarak 2 jam daripada pengambilan susu.

Tahukah korang, Vitalea ialah multivitamin pertama dunia? Nama asal Vitalea ialah Vitalized Minerals yang diciptakan pada 1915 oleh Dr.Forrest C. Shaklee. Dah lebih 100 tahun diciptakan, dan Vitalea masih bertahan dalam pasaran sebab kebaikan yang diberikan oleh Vitalea kepada kesihatan terbukti berkesan.

Bagi Cik Rean, kalau korang mempunyai budget yang terhad tapi masih sedar bahawa keperluan nutrisi untuk kesihatan tu sangat penting, korang dapatkan je dulu Vitalea ni. Vitalea ni lengkap dengan 28 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh kita termasuk vitamin C, E dan beta carotene untuk perlindungan dengan antioksidan.

Nama penuh bagi Vitalea ialah Vita-Lea® Iron Formula yang mengandungi 400mcg asid folik dan vitamin B yang diperlukan untuk badan yang sihat. Sehari ambil sebiji ke dua biji je, selepas makan.

Nak supplement yang selamat, dibuktikan oleh beribu kajian, dan berkesan? Hubungi Cik Rean wasap.my/60132711149/HaiNakShaklee

Leave a comment